Tuesday, June 1, 2010

Paj, diskställ, rosenknopp och bräforing....

Mors dag, ett litet vackert arrangemang i "fågelbadet" på trädgårdssoffan, två tusensköna och en rosenknopp som trillat av sin planta...
Rabarberna är underbara och jag lagar "stormkökspaj "varje dag njuter och gottar mig! Det går utmärkt att ta vanliga stekpanna och ställa den på grillen, lägg i två till tre nävar hackade rabarber, 75 gr margarin/smör och ca 3/4 dl råsocker, låt det puttra på till rabarberna är mjuka - smula över sex digestivekex - orginalet och låt det puttra lite till! Häll en sked varm paj över vaniljglass..... behöver jag säga mer???
Diskställ - fixar sig snabbt med en handduk och en trädgårdsstol, mellan spjälorna i sitsen funkar det kanonbra att placera taldrikar och solen torkar lätt och smidigt!

Så äntligen lossar det "kompetensmässigt för mig och nu tror jag att jag har koll på hur jag ska tänka och regla för tillläggsisoleringen......

1 comment:

  1. Hej ! Har provat pajen nu ikväll och den blev jättegod det är definitivt inte sista gången den görs. AnnaKarin

    ReplyDelete